0
Hvid Kejser Te (Imperial White), økologisk
Pris: 78,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 80 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3 minutter
Organic icon Økologisk

Beskrivelse:

Hvid Kejser Te (Imperial White), økologisk

Nærmest royal

Elegant og delikat hvid te lavet på store flotte blade. Hvid Kejserte er en økologisk og let te med ananas, orangeskal, jasmin perler og jordbær.

 

Smag

Smagen er sødlig let og elegant.

 

Brygning

Hvid Kejser te er lavet på økologisk hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 80 grader varmt vand overholdes.

 

Mere te fra samme hylde

Hvid Kejer te fås både som løs vægt og løs vægt i 125 g. dåse.

 

Hvad er hvid te

Hvid te er de første spæde skud på tebusken og en delikatesse, idet den kun høstes få dage i det tidlige forår. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Hvid te adskiller sig fra både grøn og sort te i den proces, der følger efter selve plukningen af tebladene. De friske teblade gennemgår en naturlig tørringsproces.

Den hvide te er ligesom den grønne te ufermenteret, hvilket vil sige, at tebladene ikke gennemgår den iltningsproces, som bevirker, at tebladenes farve bliver mørk. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste kvaliteter, at de er meget storbladede.

Mere om Hvid Kejser Te (Imperial White), økologisk

Nærmest royal Elegant og delikat hvid te lavet på store flotte blade. Hvid Kejserte er en økologisk og let te med ananas, orangeskal, jasminperler og jordbær. Smag Smagen er sødlig let og elegant. Brygning Hvid Kejser te er lavet på økologisk hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 80 grader varmt vand overholdes. Mere te fra samme hylde Hvid Kejer te fås både som løs vægt og løs vægt i 125 g. dåse. Ingredienser til Hvid Kejser Te Der er mange gode grunde til at drikke hvid te, det smager godt, men der er også mange sundhedsmæssige aspekter ved det: Hvad er hvid te Hvid te minder lidt om den grønne te, da de begge gennemgår en kort bearbejdningsproces, hvilket medfører, at flere af de sunde egenskaber bevares. Hvid te er udelukkende bestående af de øverste og mest spæde knopper af blade inden de folder sig ud som rigtige blade. Den hvide te plukkes kun få dage om året i det tidlige forår og den hvide te er kostbar, da det kun er det midterste topskud fra teplanten, der plukkes. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Da den hvide te gennemgår en kortere proces end de andre, bevares mange af de sunde stoffer i bladene. Hvid te kommer oprindeligt fra et lille, begrænset område i det sydøstlige Kina, hvor man finder ideelle vægtbetingelser for dyrkningen af den hvide te. De hvide teer har deres navne fra forskellige varianter af teplanter ligesom fra den særlige måde, disse teer høstes på, som efterlader de små sølvhvide dun på tebuskens blade og knopper synligt intakte. I dag producers også fine kvaliteter af hvid te i bla. Indien og Sri Lanka fra f.eks. distrikterne Assam, Darjeeling og Ceylon. Afhængig af kvalitet og type kan farven på tebladene, såvel som den færdigbryggede te variere fra lys gul eller grøn farve til en mørkere brun farve. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste kvaliteter, at de er meget storbladede. Den store forskel på hvid og grøn te er måden teen fremstilles på. Til forskel fra fremstillingen af de grønne teer, som udsættes for relativt høje temperaturer for at fjerne fugtindholdet i bladene, bliver hvid te tørret på naturlig vis ved at bruge solens stråler eller ved en indendørs tørringsproces ved lavere temperaturer. Sidstnævnte er med til at sikrer, at polyfenolindholdet i teerne bevares. Den foretrukne metode er at tørre den hvide te i solen, da dette fremskynder tørringsprocessen. Det er imidlertid ikke altid, at der er tilstrækkeligt sol til at denne metode kan anvendes. Det tager omring 40 timer at tørre den hvide te ved lave temperaturer indendørs. Efter teen er tørret i overdækkede åbne skure, lægges den i rækker på bambus indenfor i rum, der er opvarmet til omkring 40 grader. Rummene er godt ventileret for herved at kunne fjerne fugtindholdet. Ananas Forbedrer ens immunforsvar. En portion ananas indeholder 130% af den anbefalede daglige mængde af C-vitaminer. C-vitaminer er kendt for at mindske sandsynligheden for sygdomme ved at stimulere ens immunforsvar og bekæmpe frie radikaler som et kraftfuldt antioksidant. Ananas forebygger kræft, da der også er A-vitaminer, Beta-caroten, bromelain, flavonoider og stoe mængder mangan i ananas. Fordøjelsen forbedres når man spiser ananas pga mængden af fibre og beskytter derfor mod diarré, irritabel tyktarm, åreforkalkning, blodpropper og højt blodtryk Appelsinskal Selve skrællen og ”det hvide” på citrusfrugter indeholder foruden masser af C-vitamin, folat, kalium og magnesium også hesperidin – et stof, som menes at sænke blodtrykket og kolesterolet og virke antiinflammatorisk. Jordbær er godt for mange ting. Jordbær indeholder høje niveauer af flavonoider, som bl.a. også findes i blåbær, brombær og vindruer. En specifik underklasse af flavonoider, kaldet anthocyaniner, kan hjælpe med at spile arterierne ud, modvirke åreforkalkning og andre hjertekar-problemer. En undersøgelse fra Harvard viste i 2013, at tre portioner jordbær om ugen reducerer kvinders risiko for hjerteanfald med en tredjedel. Resultaterne er baseret på analyser af 93.600 kvinders risiko for hjerteproblemer efter at de igennem 18 år havde udfyldt spørgeskemaer om deres spisevaner og anden livsstil hvert 4. år. I løbet af undersøgelsen forekom 405 hjerteanfald, der afslørede at kvinder, som spiste flest blåbær og jordbær havde en 32-procent reduktion i risikoen for hjerteanfald sammenlignet med kvinder, som højest spiste de bær en gang om måneden. Og det gjaldt også selv om kvinderne spiste mange andre frugter og grøntsager. I en undersøgelse fra 2012 viste jordbær sig aktivt, at stimulere proteiner, der beskytter mod hjertesygdom. Professor Paul Thornalley fra Warwick Medical School stod i spidsen for undersøgelsen, der opdagede at ekstrakt af jordbær positivt aktiverer et protein i kroppen kaldet 'Nrf2', som har vist sig at øge antioxidanter og andre beskyttelsesforanstaltende aktiviteter. Dette protein mindsker blodlipider og kolesterol, der fører til hjerte-kar-problemer. En undersøgelse fra bl.a. Università Politecnica delle Marche i Italien, hvor forskerne bad frivillige om at spise et halvt kilo jordbær om dagen i en måned, resulterede i markante sænkninger af kolesterol-tallet. Resultaterne er baseret på blodprøver fra de 23 frivillige, der indvilligede i at spise ekstra 500 gram jordbær hver dag oven i deres almindelige kost. En undersøgelse fra bl.a. Università Politecnica delle Marche i Italien, hvor forskerne bad frivillige om at spise et halvt kilo jordbær om dagen i en måned, resulterede i markante sænkninger af kolesterol-tallet. Resultaterne er baseret på blodprøver fra de 23 frivillige, der indvilligede i at spise ekstra 500 gram jordbær hver dag oven i deres almindelige kost. Jordbær har ikke bare et lavt glykæmisk indeks (40) og højt fiberindhold, som hjælper med at regulere blodsukker og holde det stabilt ved at minimere såkaldte peaks. Forskere fra Salk Institute for Biological Studies opdagede i 2011, at hvad der svarer til cirka 37 jordbær om dagen kan reducere diabetiske komplikationer som nyresygdom og neuropati, der kan ende med følelsesløshed og amputation af fødder. Undersøgelsen viste, at fisetin, der er et flavonoid, som især findes i store mængder i jordbær, forebygger både nyre- og hjernekomplikationer hos diabetiske mus.