10%rabat på alle te-produkter
når du handler online
(gælder IKKE B2B/Engros)
0
Jule Te (Christmas Tea)
52,00 DKK
-10%

Pris: 46,80 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 100 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3 minutter

Beskrivelse:

Jule Te (Christmas Tea)

Smagen af jul – hele året

Vores jule te er lavet på sort Keemun te kombineret med alle de klassiske julekrydderier som æble, hibiscus, nelliker, hybenskal, mandler, appelsinskal, korender, fennikel, enebær, kanel og vaniljearoma, kokosstykker, vaniljestykker, appelsinaroma, nellikearoma og morgenfruekronblade.

 

Smag

Smagen er kraftig og med mange smagsnoter af jul og vinterhygge, og kan snildt nydes hele året.

 

Brygning

Jule te er lavet på klassisk sort Keemun te, og for at opnå den mest optimale smag bør trækketiden på 3 min. og 100 grader varmt vand overholdes.

 

Mere te fra samme hylde

Jule te er en af Østerlandsk Thehus’ egen populære blandinger. Jule te fås også i en skøn udgave lavet på grøn te. Jule teen fås både som løs vægt og løs vægt i 125 g. dåse.

 

Hvad er sort te

Sort te kommer ligesom grøn og hvid te fra den samme teplante Camellia Sinensis. Sort te er helt fermenteret, altså iltet, og er den typer af te, der gennemgår den længste bearbejdningsproces: plukning, tørring, rulning, fermentering og ristning. Til kvalitetste er det udelukkende de øverste, spæde og mørkegrønne topskud, der plukkes. Der plukkes ”two leaves and a bud”, altså to sideblade og det midterste topskud.

Mere om Jule Te (Christmas Tea)

Smagen af jul – hele året Vores jule te er lavet på sort Keemun te kombineret med alle de klassiske julekrydderier som æble, hibiscus, nelliker, hybenskal, mandler, appelsinskal, korender, fennikel, enebær, kanel og vaniljearoma, kokosstykker, vaniljestykker, appelsinaroma, nellikearoma og morgenfruekronblade. Smag Smagen er kraftig og med mange smagsnoter af jul og vinterhygge, og kan snildt nydes hele året. Brygning Jule te er lavet på klassisk sort Keemun te, og for at opnå den mest optimale smag bør trækketiden på 3 min. og 100 grader varmt vand overholdes. Mere te fra samme hylde Jule te er en af Østerlandsk Thehus’ egen populære blandinger. Jule te fås også i en skøn udgave lavet på grøn te. Jule teen fås både som løs vægt og løs vægt i 125 g. dåse. Hvad er sort te Sort te kommer ligesom grøn og hvid te fra den samme teplante Camellia Sinensis. Sort te er helt fermenteret, altså iltet, og er den typer af te, der gennemgår den længste bearbejdningsproces: plukning, tørring, rulning, fermentering og ristning. Til kvalitetste er det udelukkende de øverste, spæde og mørkegrønne topskud, der plukkes. Der plukkes ”two leaves and a bud”, altså to sideblade og det midterste topskud. Ingredienser: Til denne skønne julete er der brugt kun de bedste ingredienser for at opnå det bedste resultat. Læs lidt om de forskellige dele her og hvordan de er gode for sundheden: Æble Indeholder C-,E-, K-, B1-, B2-, B6-vitaminer, som hjælper immunforsvaret, og desuden mineraler som kalium, jod og zink, der er vigtige for stofskiftet, nervesystemet og musklerne. De indeholder dertil et plantestof, der kan bekæmpe kræftceller. Desuden indeholder æbler kulhydratet pektin, som sænker kolesteroltallet, og som øger mængden af de gode tarmbakterier, der sørger for en god fordøjelse. Et nyligt studie viser, at børn med astma, som dagligt drikker æblejuice, har mindre besværet vejrtrækning end børn, der kun drikker æblejuice en gang om måneden. Et andet studie viser, at børn, som er født af mødre, der spiste mange æbler under graviditeten, har lavere risiko for at få astma end dem, hvis mødre sjældnere spiser æbler. Flere undersøgelser har i løbet af de seneste år dokumenteret, at frugter som æbler, er vigtige for at holde lungerne stærke. På Cornell University i New York har et studie med rotter vist, at stoffet quercetin i æbler måske beskytter hjernecellerne mod den type frie radikaler, der kan føre til Alzheimers. Noget tyder på, at to-tre æbler eller to store glas æblejuice om dagen kan være opskriften på at bevare en god hukommelse. Æbler indeholder i rigt mål antioxidanter i en blanding, der stimulerer produktionen af et kemikalie i hjernen, som hedder acetylcholin. Dette kemikalie styrker kommunikationen mellem nervecellerne, hvilket igen giver en bedre hukommelse. Pektinet i æblerne tilføjer kroppen galacturonsyre, som sænker kroppens behov for insulin og måske hjælper til en bedre kontrol af diabetes. Æblet har en lav blodsukkerbelastning og kan hjælpe med vægtkontrol, og det hjælper diabetikere med den langsigtede kontrol med blodsukkeret. Et fransk forskerhold har fundet ud af at en flavanoid, kaldet phloridzin, som kun findes i æbler, måske beskytter kvinder efter overgangsalderen mod knogleskørhed, ligesom stoffet måske også generelt styrker knoglerne. Andre frugter indeholder dog også antioxidanter, som styrker knoglerne. Hibiscus Er du til en forfriskende og sur smag, kender du sikkert til Hibiscus-te. Hibiscus er en plante, hvis blomster kan bruges, ikke blot til at fremkalde forfriskende drikkevarer, men også til at give smag i salater eller i madretter. Ekstrakter fra hibiscus-calyx- og hibiscusbladene har også antioxidante virkninger. Derfor kan de beskytte mod frie radikalers aldrende virkning, såvel som bekæmpe visse typer leukæmiceller. En anden undersøgelse fremførte også, at hibiscus-bladekstrakter kunne hæmme virkningen af prostatacancerceller. Nelliker Ud over at have både smertestillende, antibakterielle og lokalbedøvende egenskaber, så skulle nelliker også være effektive mod blodpropper, kræft og sukkersyge. Desuden skulle de kunne afhjælpe mavegener som kolik og oppustethed. Nelliker indeholder bl.a. calcium, magnesium, kostfibre og C- og K-vitaminer Hybenskal Den vigtigste fordel, der er ved at indtage hyben, er deres antiinflammatoriske effekt, også kaldet en betændelseshæmmende effekt. Denne effekt kommer sig af hybens indhold af galactolipider, som er en type fedtstoffer.Disse fedtstoffer har en hæmmende effekt på de hvide blodlegemers bevægelse mod betændelsestilstande. Når de hvide blodlegemer ikke ophober sig omkring en betændelsestilstand, dæmpes denne reaktion, og de smerter, de forbindes hermed, lindres derfor også. Men hvad er denne effekt god for? Kender man allerede lidt til inflammation, vil man vide, at det er det, der skaber slidgigt – betændelsestilstande i udsatte led som følge af svunden muskelmasse omkring leddene. Det er altså især gigtpatienter, der kan nyde godt af hybens gavnlige virkning. Mandler Mens du propper munden med en håndfuld mandler, kan du fx glæde dig over, at du gavner dit hjerte og blodtryk. Et forsøg viser, at 30 gram mandler om dagen sænker din risiko for hjerte-kar-sygdomme med hele 30 pct. Det skyldes formentlig mandlernes høje indhold af enkeltumættede fedtsyrer og kostfibre, der gavner dit kolesteroltal. Samtidig gør de mange kostfibre i mandler også godt i maven, idet de sætter gang i tarmbevægelserne og styrker dermed din fordøjelse. AppelsinskalSelve skrællen og ”det hvide” på citrusfrugter indeholder foruden masser af C-vitamin, folat, kalium og magnesium også hesperidin – et stof, som menes at sænke blodtrykket og kolesterolet og virke antiinflammatorisk. Korender Fennikel stammer fra Vestasien og Middelhavsområdet, hvor den har været brugt som krydderi siden oldtiden. I Ægypten har fenniklen været kendt som medicinplante i flere tusinde år. Den siges at hjælpe mod krampe, migræne, mave-tarmkatar, diarré og luft i tarmene. Er fenniklen sund? Ja, den indeholder blandt andet en del kostfibre, men også A-, B-, og C-vitamin. Enebær som naturmedicin. Der findes ingen videnskabelige beviser for enebærs påståede gavnlige effekter på menneskets helbred. Der findes desuden kun meget få undersøgelser af enebærrenes effekt på sygdomme, lidelser og tilstande hos mennesket.Enebær har imidlertid længe været anvendt som naturmedicin, og især været kendt for sine gavnlige egenskaber på blærebetændelse og andre infektioner. Nogle behandlere påstår ligeledes at enebær:Kan virke udrensende på kroppen. Afhjælper træthed. Reducerer væskeansamlinger og –ophobninger i kroppen. Er virksomt mod hudlidelser (enebær er særligt kendt for sin effekt på psoriasis) Har en gavnlig effekt på mave-tarmsygdomme Kanel Nyere forskning viser at kanel påvirker cellernes insulinreceptorer og forstærker virkningen af insulin. Det vil sige, at bare 1 g kanel, svarende til ½ teskefuld, kan være medvirkende til at opretholde et sundt blodsukkerniveau. Kokos Kokos er god næring for hjernenHvilket naturligvis også betyder at reducere risikoen for diverse hjernesygedomme som alzheimers, parkinson og multipel sklerose. Kokosfedt er god næring for hjertet. Hvilket naturligvis også betyder at det reducere risikoen for hjerte-kar sygdom. Kokosfedt mod kræft Kokosfedt er med til at helbrede kræft og formindske kræftknuder. Kokos dræber bakterier. Bakterier som forårsager betændelsestilstande, halsvejsinfektioner, lungebetændelse, tandkødssygdomme, influenza m.m. Kokos øger energi og udholdenhed. Styrker også fysiske og sportslige præstationer. Hvis du vil gøre det rigtig nemt for dig selv, kan vi varmt anbefale at tage en kokosvand med dig på farten. Kokos mod fedme. Kokos hjælper med at forhindre fedme, da det øger stofskiftet. Kokos forhindrer huller. Kokos hjælper med at forhindre huller i tænder (Ja tak!!! Farvel tandlægeregning). Kokos og dets fibre. Der findes gode fibre i kokos, som du også kan finde i dit rugbrød.