Påske Te
Pris: 45,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 100 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3 minutter
Desnsity icon Desnsity: 311 g/l

Beskrivelse:

Påske Te

Østerlandsk Påskete består af både grøn te og en sort Earl Grey te. Kombineret med skønne frugter som rabarber, fersken og jordbær får du en herlig kop te der leder tankerne hen på forår og lysere tider.

Smag

Smagen er sød, rund og frugtig med undertoner af bergamotte.

 

Brygning

Påskete er lavet på grøn te samt sort te og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 100 grader varmt vand overholdes.

 

Grøn & sort te

Påske Te er en af Østerlands Thehus’ populære blandinger, hvor der både er anvendt grøn og sort te. Grøn te er det man kalder ”den originale” te, det ufermenterede, naturlige produkt, der efter ristning og tørring varmebehandles, således at der ikke sker en iltning af tebladene. Det har indvirkning på teens farve, der bliver betydeligt lysere, og også på smagen, der bliver betydeligt lettere, sammenlignet med den sorte te. Grøn te har et begrænset indhold af koffein og tanniner.

Sort te kommer ligesom grøn og hvid te fra den samme teplante Camellia Sinensis. Sort te er helt fermenteret, altså iltet, og er den typer af te, der gennemgår den længste bearbejdningsproces: plukning, tørring, rulning, fermentering og ristning. Til kvalitetste er det udelukkende de øverste, spæde og mørkegrønne topskud, der plukkes. Der plukkes ”two leaves and a bud”, altså to sideblade og det midterste topskud.

Mere om Påske Te

Østerlandsk Påskete. Påsketeen består af både grøn te og en sort Earl Grey te. Kombineret med skønne frugter som rabarber, fersken og jordbær får du en herlig kop te der leder tankerne hen på forår og lysere tider. Smag Smagen er sød, rund og frugtig med undertoner af bergamotte. Brygning Påskete er lavet på grøn te samt sort te og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 100 grader varmt vand overholdes. Grøn & sort te Påske Te er en af Østerlands Thehus’ populære blandinger, hvor der både er anvendt grøn og sort te. Grøn te er det man kalder ”den originale” te, det ufermenterede, naturlige produkt, der efter ristning og tørring varmebehandles, således at der ikke sker en iltning af tebladene. Det har indvirkning på teens farve, der bliver betydeligt lysere, og også på smagen, der bliver betydeligt lettere, sammenlignet med den sorte te. Grøn te har et begrænset indhold af koffein og tanniner. Sort te kommer ligesom grøn og hvid te fra den samme teplante Camellia Sinensis. Sort te er helt fermenteret, altså iltet, og er den typer af te, der gennemgår den længste bearbejdningsproces: plukning, tørring, rulning, fermentering og ristning. Til kvalitetste er det udelukkende de øverste, spæde og mørkegrønne topskud, der plukkes. Der plukkes ”two leaves and a bud”, altså to sideblade og det midterste topskud. Ingredienser: Østerlandsk Thehus anvender kun de bedste råvarer til deres teer som er af meget høj kvalitet det gælder også for påsketeen. Østerlandsk Thehus har eksisteret siden 1889 og er kendt over det ganske land som leverandør af produkter af utrolig høj kvalitet. Der udvikles hele tiden nye spændende produkter og emballager der passer ind i tidens smag. Læs her lidt om hvad de forskellige ingredienser kan og evt. er godt for dit helbred. Sort te beskytter mod hjerte-kar-sygdomme. Flavonoiderne i den sorte te beskytter dig mod hjerte-kar-sygdomme. Dyreforsøg har vist, at flavonoider i den sorte te øger det usunde LDL-kolesterols modstandskraft mod at blive iltet. Man ved, at iltet LDL-kolesterol øger risikoen for åreforkalkning, fordi kroppen ikke kan regulere effekten af det lige så godt som LDL i normal form. De sunde stoffer i teen reducerer altså mængden af iltet LDL-kolesterol og forebygger åreforkalkning, hvilket nedsætter risikoen for hjerte-kar-sygdomme. Sort te styrker immunforsvaret. Der findes en række studier, der viser, at flavonoiderne i te fremmer kroppens afgiftningsprocesser, styrker immunforsvaret, sænker blodpladernes tendens til at klumpe sammen, påvirker hormonomsætningen, sænker blodtrykket, hæmmer bakterier og bekæmper virus. Sort te har vist sig at kunne forebygge kræft. Undersøgelser viser, at det er flavonoiderne i teen, der har den gunstige effekt. Senest har dyreforsøg vist, at sort te muligvis er lige så kræftforebyggende, som grøn te menes at være. Måske er sort te endda mere effektiv til fx at forebygge den type hudkræft, som er udløst af for megen solbadning. Den sorte Keemun er i den lette ende af de sorte teer som derfor indeholder lavere mængder garvesyre end andre sorte teer. Grøn te Syv grunde til at drikke grøn te. Grøn te forebygger kræft. En af de mest udforskede teorier er, at grøn te forebygger kræft. Forskerne konkluderer, at mindst 5 kopper te dagligt giver en effektiv beskyttelse mod et særligt enzym, som er overrepræsenteret i de fleste cancertyper. Grøn te fremmer heling af cellerStoffet EGCG i den grønne te forhindrer celler i hjerte og hjerne i at dø efter et hjerteanfald og fremmer helingen af celler, så man kommer sig bedre. Grøn te beskytter mod sliggigt. Grøn te forebygger alzheimer. Forskere fra Florida har opdaget, at EGCG hæmmer produktionen af et protein kaldet beta-amyloid, som giver hukommelsestab hos mennesker, der lider af alzheimer. Grøn te holder taljen smal. Amerikanske forskere har fundet ud af, at grøn te øger stofskiftet og kan fremme et vægttab. Grøn te passer på tænderne. Derudover er teen en god kilde til fluor, som hærder dine tænder, så de bliver modstandsdygtige over for syre. Grøn te har ydermere den fordel, at det ikke misfarver tænderne på samme måde som sort te og kaffe. Grøn te modvirker allergi. Grøn te indeholder naturlige antihistaminer, der modvirker hævelse og irritation som følge af allergi. Bergamotte Bergamot Især giver det te en markant smag. Bergamot er god mod hjerte-kar-sygdomme og sænker dårligt kolesterol (LDL). zink, magnesiumjern, kobber, selen, kalium, fosfor, mangan, calcium med mineraler A-vitamin, Vitamin ?, Vitamin ? ve Vitamin B indeholder meget få kalorier. Et naturligt antidepressivt middelFlavonoider i Bergamot-olie er et naturligt antidepressivt middel og stimulerende middel. Det øger angst og stress ved at øge blodcirkulationen. Det kan forbedre neurologisk og mental tilstand. Det gør sove lettere. Det kan forårsage afslapning ved at stimulere dopamin og serotoninhormoner.Regulerer fordøjelsessystemetDet aktiverer sekretionerne af fordøjelsessyrer, enzymer og safran, fremskynder fordøjelsesprocessen og reducerer spændingen i tarmen og regulerer deres bevægelser. Det kan forhindre mave- og tarmkomplikationer og reducere risikoen for madforgiftning.HjertesygdommeDet forhindrer hjerte-kar-sygdomme ved at forhindre sygdomme som vaskulær okklusion. Det er også kendt, at dets stærke antioxidantegenskaber er godt for dårligt kolesterol. Et naturligt antidepressivt middelFlavonoider i Bergamot-olie er et naturligt antidepressivt middel og stimulerende middel. Det øger angst og stress ved at øge blodcirkulationen. Det kan forbedre neurologisk og mental tilstand. Det gør sove lettere. Det kan forårsage afslapning ved at stimulere dopamin og serotoninhormoner. Regulerer fordøjelsessystemetDet aktiverer sekretionerne af fordøjelsessyrer, enzymer og safran, fremskynder fordøjelsesprocessen og reducerer spændingen i tarmen og regulerer deres bevægelser. Det kan forhindre mave- og tarmkomplikationer og reducere risikoen for madforgiftning. HjertesygdommeDet forhindrer hjerte-kar-sygdomme ved at forhindre sygdomme som vaskulær okklusion. Det er også kendt, at dets stærke antioxidantegenskaber er godt for dårligt kolesterol. Rabarber Du får få kalorier og masser af mæthed, når du spiser rabarber, og så viser undersøgelser, at rabarber også indeholder stoffer, der kan beskytte dig mod hjerte-kar-sygdomme. Selv om mange af os opfatter rabarber som en frugt, er den botanisk set en grøntsag, der har et lavt kalorieindhold (40 kcal pr. 100 gram) og et højt indhold af fibre. Det vil sige, at du får meget mæthed for få kalorier, når du spiser rabarber. Takket være et højt fiberindhold er rabarber også godt for fordøjelsen og har været brugt som et middel mod forstoppelse. Rabarber får sin røde farve fra antocyaniner, der er farvestoffer og antioxidanter, som undersøgelser har vist kan beskytte os mod flere former for hjerte-kar-sygdomme. Rabarber har et højt indhold af C-vitamin, der styrker immunforsvaret. Jordbær er godt for mange ting. Jordbær indeholder høje niveauer af flavonoider, som bl.a. også findes i blåbær, brombær og vindruer. En specifik underklasse af flavonoider, kaldet anthocyaniner, kan hjælpe med at spile arterierne ud, modvirke åreforkalkning og andre hjertekar-problemer. En undersøgelse fra Harvard viste i 2013, at tre portioner jordbær om ugen reducerer kvinders risiko for hjerteanfald med en tredjedel. Resultaterne er baseret på analyser af 93.600 kvinders risiko for hjerteproblemer efter at de igennem 18 år havde udfyldt spørgeskemaer om deres spisevaner og anden livsstil hvert 4. år. I løbet af undersøgelsen forekom 405 hjerteanfald, der afslørede at kvinder, som spiste flest blåbær og jordbær havde en 32-procent reduktion i risikoen for hjerteanfald sammenlignet med kvinder, som højest spiste de bær en gang om måneden. Og det gjaldt også selv om kvinderne spiste mange andre frugter og grøntsager. I en undersøgelse fra 2012 viste jordbær sig aktivt, at stimulere proteiner, der beskytter mod hjertesygdom. Professor Paul Thornalley fra Warwick Medical School stod i spidsen for undersøgelsen, der opdagede at ekstrakt af jordbær positivt aktiverer et protein i kroppen kaldet 'Nrf2', som har vist sig at øge antioxidanter og andre beskyttelsesforanstaltende aktiviteter. Dette protein mindsker blodlipider og kolesterol, der fører til hjerte-kar-problemer. En undersøgelse fra bl.a. Università Politecnica delle Marche i Italien, hvor forskerne bad frivillige om at spise et halvt kilo jordbær om dagen i en måned, resulterede i markante sænkninger af kolesterol-tallet. Resultaterne er baseret på blodprøver fra de 23 frivillige, der indvilligede i at spise ekstra 500 gram jordbær hver dag oven i deres almindelige kost. En undersøgelse fra bl.a. Università Politecnica delle Marche i Italien, hvor forskerne bad frivillige om at spise et halvt kilo jordbær om dagen i en måned, resulterede i markante sænkninger af kolesterol-tallet. Resultaterne er baseret på blodprøver fra de 23 frivillige, der indvilligede i at spise ekstra 500 gram jordbær hver dag oven i deres almindelige kost. Jordbær har ikke bare et lavt glykæmisk indeks (40) og højt fiberindhold, som hjælper med at regulere blodsukker og holde det stabilt ved at minimere såkaldte peaks. Forskere fra Salk Institute for Biological Studies opdagede i 2011, at hvad der svarer til cirka 37 jordbær om dagen kan reducere diabetiske komplikationer som nyresygdom og neuropati, der kan ende med følelsesløshed og amputation af fødder. Undersøgelsen viste, at fisetin, der er et flavonoid, som især findes i store mængder i jordbær, forebygger både nyre- og hjernekomplikationer hos diabetiske mus. Fersken Fersken er en superfood. Fersken er en god kilde til fibre, A-vitamin og kalium. Denne skønne frugt er også en god kilde til C-vitamin, som ikke kun hjælper immunsystemet, men som også er med til at hjælpe med bekæmpelsen af rynker og mørke rander under øjnene.