0
Hvid Granatæble Te
Pris: 65,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 80 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3 - 4 minutter
Desnsity icon Desnsity: 270 g/l

Beskrivelse:

Hvid Granatæble Te

Blød og let sødlig

Hvid te med granatæble dufter helt fantastisk frisk og sødligt. Teen er sammensat udelukkende af de bedste råvarer som granatæble, hyldebær, fersken, tranebær og rosenkronblade.

 

Smag

Smagen er blød og let sødlig.

 

Brygning

Hvid granatæble te er lavet på hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3-4 min. og 80 grader varmt vand overholdes.

 

Hvad er hvid te

Hvid te er de første spæde skud på tebusken og en delikatesse, idet den kun høstes få dage i det tidlige forår. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Hvid te adskiller sig fra både grøn og sort te i den proces, der følger efter selve plukningen af tebladene. De friske teblade gennemgår en naturlig tørringsproces.

Den hvide te er ligesom den grønne te ufermenteret, hvilket vil sige, at tebladene ikke gennemgår den iltningsproces, som bevirker, at tebladenes farve bliver mørk. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste kvaliteter, at de er meget storbladede.

Mere om Hvid Granatæble Te

Blød og let sødlig Hvid te med granatæble dufter helt fantastisk frisk og sødligt. Teen er sammensat udelukkende af de bedste råvarer som granatæble, hyldebær, fersken, tranebær og rosenkronblade. Smag Smagen er blød og let sødlig. Brygning Hvid granatæble te er lavet på hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3-4 min. og 80 grader varmt vand overholdes. Hvad er hvid te Hvid te minder lidt om den grønne te, da de begge gennemgår en kort bearbejdningsproces, hvilket medfører, at flere af de sunde egenskaber bevares. Hvid te er udelukkende bestående af de øverste og mest spæde knopper af blade inden de folder sig ud som rigtige blade. Den hvide te plukkes kun få dage om året i det tidlige forår og den hvide te er kostbar, da det kun er det midterste topskud fra teplanten, der plukkes. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Da den hvide te gennemgår en kortere proces end de andre, bevares mange af de sunde stoffer i bladene. Hvid te kommer oprindeligt fra et lille, begrænset område i det sydøstlige Kina, hvor man finder ideelle vægtbetingelser for dyrkningen af den hvide te. De hvide teer har deres navne fra forskellige varianter af teplanter ligesom fra den særlige måde, disse teer høstes på, som efterlader de små sølvhvide dun på tebuskens blade og knopper synligt intakte. I dag producers også fine kvaliteter af hvid te i bla. Indien og Sri Lanka fra f.eks. distrikterne Assam, Darjeeling og Ceylon. Afhængig af kvalitet og type kan farven på tebladene, såvel som den færdigbryggede te variere fra lys gul eller grøn farve til en mørkere brun farve. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste kvaliteter, at de er meget storbladede. Den store forskel på hvid og grøn te er måden teen fremstilles på. Til forskel fra fremstillingen af de grønne teer, som udsættes for relativt høje temperaturer for at fjerne fugtindholdet i bladene, bliver hvid te tørret på naturlig vis ved at bruge solens stråler eller ved en indendørs tørringsproces ved lavere temperaturer. Sidstnævnte er med til at sikrer, at polyfenolindholdet i teerne bevares. Den foretrukne metode er at tørre den hvide te i solen, da dette fremskynder tørringsprocessen. Det er imidlertid ikke altid, at der er tilstrækkeligt sol til at denne metode kan anvendes. Det tager omring 40 timer at tørre den hvide te ved lave temperaturer indendørs. Efter teen er tørret i overdækkede åbne skure, lægges den i rækker på bambus indenfor i rum, der er opvarmet til omkring 40 grader. Rummene er godt ventileret for herved at kunne fjerne fugtindholdet. Granatæble er fyldt med kraftige antioxidanter, som hjælper med at reducere dårlig kolesterol, sænke et forhøjet blodtryk og mindske din risiko for at få hjertesygdomme. På grund af det høje indhold af hjerne-boostende antioxidanter, kan granatæbler hjælpe med at forbedre din hukommelse og kognitive formåen. De kan også reducere din risiko for at få Alzheimers, og er særligt nyttige for mennesker der lider af denne sygdom. Desuden bidrager granatæbler til et forhøjet serotonin-niveau i hjernen, kontrollerer humørsvingninger og kan endda være med til at forhindre angst og depression. Undersøgelser viser, at granatæbler kan hjælpe med at sænke et højt blodtryk, og er særligt hjælpsomme for mennesker med et kronisk højt blodtryk. Granatæbler er kendt for deres fantastiske anti-aging egenskaber. Hvis du tilsætter granatæbler til din daglige kost, vil det hjælpe dig med at bekæmpe rynker og for tidlig aldring af huden. De røde kerner indeholder nemlig det ultra-kraftige antioxidant polyfenol, som forebygger tegn på aldring. Det lyder som en god grund til at tilsætte nogle grantæblekerner til sin salat eller yoghurt allerede i dag! Selv om grøntsager og frugt ikke kan kurere kræft, så kan de i høj grad være med til at stoppe udviklingen af kræftceller. Granatæbler er en af de bedste former for frugt til at hjælpe med at forebygge kræft, hvis du spiser kernerne eller drikker granatæblejuice jævnligt. Ved at spise granatæbler reducerer man samtidig inflammation, og det kan bl.a. være med til at bekæmpe symptomer på leddegigt. Granatæblet kan også hjælpe med at forebygge bruskskader og er absolut fantastisk for dine led. På grund af de fremragende anti-age egenskaber, kan granatæbler hjælpe dig med at holde dine led sunde. Derudover kan granatæblejuice også hjælpe med at lindre ledsmerter. Hyldebær Ligesom andre blå bær, så er hyldebær fyldt med såkaldte antocyaniner. Trods det giftigt klingende navn er der tale om gavnlige og sunde immunforsvarsstyrkende stoffer, som blandt andet beskytter muskler og hjerne mod ødelæggelse. Det sker, ved at stofferne forhindrer den skadelige iltning, oxidation, som blandt andet kan få kolesterol til at sætte sig faretruende i karvæggene. Hyldebær er også guf for tarmene, for et tårnhøjt indhold af kostfibre sikrer en velfungerende fordøjelse. Samtidig nærer de tarmens sunde bakterier, der har afgørende betydning for dit immunforsvar. Eneste ulempe ved hyldebær er, at især de umodne kan indeholde giftstoffer, som i større mængder kan være skadelige. Derfor er det altid en god idé at koge sine hyldebær, inden man kommer dem i smoothien, yoghurten, eller hvor de ellers giver smag og farve. Fersken Fersken er lidt af en superfood. Fersken er en god kilde til fibre, A-vitamin og kalium, som hjælper væskebalancen i de varme sommerdage. Denne skønne frugt er også en god kilde til C-vitamin, som ikke kun hjælper immunsystemet, men som også er med til at hjælpe med bekæmpelsen af rynker og mørke rander under øjnene. Tranebær viser sig i en gennemgang af over 150 tidligere undersøgelser også at kunne forebygge hjertekar-problemer og kroniske sygdomme. Hundredvis af undersøgelser viser, at de bioaktive stoffer i tranebær forbedrer sundheden. For eksempel har polyfenoler fundet i tranebær vist sig at fremme en sund urinvej og beskytte mod kardiovaskulære sygdomme og andre kroniske tilstande. Tranebær er ikke bare en rig kilde til polyfenol og proanthocyanidin (PAC), men tranebær indeholder A-type PAC, i modsætning til type B, der findes i andre frugter. Denne A-type PAC skiller tranebær ud fra andre bær og synes at være ansvarlig for at sikre en sund urinvej og kan hindre visse andre sygdomsfremkaldende bakterier fra at knytte sig til celler i kroppen