0
Hvid Prinsesse Marie Te
Pris: 68,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 80 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3-5 minutter

Beskrivelse:

Hvid Prinsesse Marie Te

Let & delikat

Hvid Prinsesse Marie Te er en smuk og let hvid te fra Østerlandsk Thehus. Hvid te hører til i den lette ende. Her får du en skøn afbalanceret udgave kombineret med hindbær, grapefrugt, morgenfrue og rosenkronblade.

 

Smag

Let og delikat smag af søde hindbær og skønt afbalanceret af den forfriskende grapefrugts milde syrlighed.

 

Brygning

Hvid Prinsesse Marie te er lavet på hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3-5 min. og 80 grader varmt vand overholdes.

 

Hvad er hvid te

Hvid te er de første spæde skud på tebusken og en delikatesse, idet den kun høstes få dage i det tidlige forår. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Hvid te adskiller sig fra både grøn og sort te i den proces, der følger efter selve plukningen af tebladene. De friske teblade gennemgår en naturlig tørringsproces.

Den hvide te er ligesom den grønne te ufermenteret, hvilket vil sige, at tebladene ikke gennemgår den iltningsproces, som bevirker, at tebladenes farve bliver mørk. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste hvide kvaliteter, at de er meget storbladede.

Mere om Hvid Prinsesse Marie Te

Let & delikat Hvid Prinsesse Marie Te er en smuk og let hvid te fra Østerlandsk Thehus. Hvid te hører til i den lette ende. Her får du en skøn afbalanceret udgave kombineret med hindbær, grapefrugt, morgenfrue og rosenkronblade. Smag Let og delikat smag af søde hindbær og skønt afbalanceret af den forfriskende grapefrugts milde syrlighed. Brygning Hvid Prinsesse Marie te er lavet på hvid te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3-5 min. og 80 grader varmt vand overholdes. Hvad er hvid te Hvid te er de første spæde skud på tebusken og en delikatesse, idet den kun høstes få dage i det tidlige forår. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Hvid te adskiller sig fra både grøn og sort te i den proces, der følger efter selve plukningen af tebladene. De friske teblade gennemgår en naturlig tørringsproces. Den hvide te er ligesom den grønne te ufermenteret, hvilket vil sige, at tebladene ikke gennemgår den iltningsproces, som bevirker, at tebladenes farve bliver mørk. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste hvide kvaliteter, at de er meget storbladede. Ingredienserne: Kvalitet kan smages og Østerlandsk Thehus anvender udelukkende de bedste råvarer for at fremstille deres velkendte og populære teer det gælder naturligvis også for Hvid Princesse Marie Te Her er lidt om de gode egenskaber de forskellige ingredienser har for dig og din krop: Hvid te minder lidt om den grønne te, da de begge gennemgår en kort bearbejdningsproces, hvilket medfører, at flere af de sunde egenskaber bevares. Hvid te er udelukkende bestående af de øverste og mest spæde knopper af blade inden de folder sig ud som rigtige blade. Den hvide te plukkes kun få dage om året i det tidlige forår og den hvide te er kostbar, da det kun er det midterste topskud fra teplanten, der plukkes. Tebladene plukkes ikke på dage med regn, hvis duggen ikke er helt væk eller hvis der er frost i jordbunden. Da den hvide te gennemgår en kortere proces end de andre, bevares mange af de sunde stoffer i bladene. Hvid te kommer oprindeligt fra et lille, begrænset område i det sydøstlige Kina, hvor man finder ideelle vægtbetingelser for dyrkningen af den hvide te. De hvide teer har deres navne fra forskellige varianter af teplanter ligesom fra den særlige måde, disse teer høstes på, som efterlader de små sølvhvide dun på tebuskens blade og knopper synligt intakte. I dag producers også fine kvaliteter af hvid te i bla. Indien og Sri Lanka fra f.eks. distrikterne Assam, Darjeeling og Ceylon. Afhængig af kvalitet og type kan farven på tebladene, såvel som den færdigbryggede te variere fra lys gul eller grøn farve til en mørkere brun farve. Tebladene rulles til forskel fra de andre teer meget sjældent. Således er det kendetegnene for de fleste kvaliteter, at de er meget storbladede. Den store forskel på hvid og grøn te er måden teen fremstilles på. Til forskel fra fremstillingen af de grønne teer, som udsættes for relativt høje temperaturer for at fjerne fugtindholdet i bladene, bliver hvid te tørret på naturlig vis ved at bruge solens stråler eller ved en indendørs tørringsproces ved lavere temperaturer. Sidstnævnte er med til at sikrer, at polyfenolindholdet i teerne bevares. Den foretrukne metode er at tørre den hvide te i solen, da dette fremskynder tørringsprocessen. Det er imidlertid ikke altid, at der er tilstrækkeligt sol til at denne metode kan anvendes. Det tager omring 40 timer at tørre den hvide te ved lave temperaturer indendørs. Efter teen er tørret i overdækkede åbne skure, lægges den i rækker på bambus indenfor i rum, der er opvarmet til omkring 40 grader. Rummene er godt ventileret for herved at kunne fjerne fugtindholdet. Morgenfrue Den Encyclopedia of lægeplanter , viser, at morgenfruer forbedre blodcirkulationen og sætte fart i kroppens evne til at helbrede sig selv . Derudover morgenfrue olie har anti-bakteriel og anti-inflammatoriske egenskaber . Hvis det indtages frisk-for eksempel , tilføjer dem til en fjeder salat-. kronbladene tilbyder en kilde til C-vitamin og flavonoider Grapefrugt Alle slags grapefrugter er pakket med A- og C-vitaminer og næringsstoffer, men de røde og pink af slagsen har lidt ekstra bonus. De har et højere niveau af antioxidanter, især betacaroten. Derudover indeholder de også en anden antioxidant, der hedder lycopen, som er ét ud af en gruppe af karotenoider eller pigmenter, som er dem, der giver farve til de farvede grapefrugter (og andre frugter og grøntsager). Kost, der er rig på karotenoider, kan sænke risikoen for hjertesygdomme og visse kræftformer. Hindbær 6 GRUNDE TIL AT SPISE HINDBÆR. Reducerer risikoen for øjenforkalkning 2-3 håndfulde hindbær om dagen hjælper dig med at forebygge alvorlig synsnedsættelse og bremse udviklingen af øjenforkalkning betydeligt. Uanset om du spiser hindbærrene med din havregryn, i din smoothie, salat eller dessert, så holder du dine øjne sunde og forbedrer din overordnede sundhed. Hindbær er gode for din feminine sundhed. Hindbær og deres blade er blevet brugt til at booste det kvindelige reproduktionssystem i århundreder. I dag anbefaler mange gynækologer kvinder at indtage hindbær for at reducere kraftig menstruationsblødning. Hvis du er gravid kan hindbær også reducere morgenkvalme, forebygge blødning og hjælpe mod smerter. Hindbær forebygger kræft Hvis du spiser hindbær regelmæssigt, har du en lavere risiko for at få kræft. Hindbær er som tidligere nævnt rige på ellaginsyre, som hjælper din krop med at komme af med frie radikaler og holder dine cellemembraner sunde. Udover ellaginsyre, indholder bærrene også mange antioxidanter som også er med til at forebygge kræft. Hindbær bekæmper rynker Anti-aging cremer er sjældent så effektive som reklamerne påstår. Det er både sundere, billigere og mere effektivt at bruge hindbær til at forebygge rynker. Tilsæt hindbær til din daglige kost og lav en hindbær-ansigtsmaske et par gange om ugen. Du kan nemt selv lave din egen. Bland havregryn, honning, yoghurt, og hindbær sammen og kom det i ansigtet. Lad det sidde i 15-20 minutter og skyl efter. Undgå at gnubbe huden. Du kan også lave den lidt nemmere version og kun bruge yoghurt og hindbær. For at give huden ekstra glød, så skyl af med varmt vand og afslut med koldt. Husk fugtighedscremen! Hindbær holder immunsystemet stærkt og sundt På grund af det høje indhold af Vitamin C, har hindbær helt utrolige immun-boostende egenskaber, og de mange antioxidanter hjælper med at forebygger mange alvorlige sygdomme. Er du ikke den store fan af hindbær, kan du starte i det små og tilsætte bærrene til din milkshake, yoghurt, havregryn, salat eller dessert. Du kan også pifte et glas vand op med et par hindbær. Hindbær holder dig slank. Hindbær er en fantastisk kilde til mangan og fiber. Mangan nedbryder fedt ved at øge dit stofskifte, mens fiber hjælper med at nedsætte din fordøjelsesproces, så du vil føle dig mæt i længere tid. Hindbær er i sæson nu, men overvej at fryse dem så du kan nyde deres mange fantastiske egenskaber i de kolde måneder.