0
Yoga Te. Økologisk
Pris: 49,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 100 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 6-8 minutter
Organic icon Økologisk

Beskrivelse:

Yoga Te. Økologisk

Krydderiblanding

Yoga te er en økologisk luksus krydderiblanding, eller urtete om man vil, til brygning af te uden koffein. Blandingen indeholder kanel, kardemomme og ingefær. Man kan med fordel tilføje eksempelvis en sort Assam te for at få en kraftig chai-blanding.

 

Smag

En krydret og smagfuld kop med smag af det fjerne østen og lidt sødlige undertoner fra kanel og kardemomme.

 

Brygning

For at få den mest optimale kop yoga te skal du bruge kogende vand og lade den trække 6-8 min. Teen indeholder ingen koffein eller tanniner og kan i princippet trække uendeligt, da den ikke indeholder te fra teplanten.

 

Mere te fra samme hylde

Yoga te er en skøn kombination af velkendte krydderier og er i familie med vores chai teer.

Mere om Yoga Te. Økologisk

Krydderiblanding Yoga te er en økologisk luksus krydderiblanding, eller urtete om man vil, til brygning af te uden koffein. Blandingen indeholder kanel, kardemomme og ingefær. Man kan med fordel tilføje eksempelvis en sort Assam te for at få en kraftig chai-blanding. Smag En krydret og smagfuld kop med smag af det fjerne østen og lidt sødlige undertoner fra kanel og kardemomme. Brygning For at få den mest optimale kop yoga te skal du bruge kogende vand og lade den trække 6-8 min. Teen indeholder ingen koffein eller tanniner og kan i princippet trække uendeligt, da den ikke indeholder te fra teplanten. Mere te fra samme hylde Yoga te er en skøn kombination af velkendte krydderier og er i familie med vores chai teer. Ingredienser Læs lidt om de forskellige ingredienser og hvad de gør for smagen og sundheden: Kardemomme Som mange andre krydderier, har kardemomme også en lang række sundhedsfremmende egenskaber at bidrage med – og nogle af dem får du her. Kardemomme er særligt godt, hvis du har problemer med fordøjelsen, mavekneb, eller hvis du lider af oppustethed, da det har en dulmende og antiseptisk virkning. Te med kardemomme kan afhjælpe dårlig ånde og styrke din mundhygiejne, da det også har en anti-bakteriel virkning, og efterlader dig med en frisk mund. Kardemomme kan afhjælpe hoste, og vejrtrækningsproblemer, og hjælpe med at øge blodcirkulationen i lungerne, hvilket gør vejrtrækningen lettere for f.eks. mennesker med astma. Det kan ligeledes bekæmpe inflammation, og virke slimløsende. Kardemomme kan afhjælpe hovedpine og migræne, da det åbner de mindste kapillærer i hjernen og letter trykket og spændingen i hovedet. Kardemommen kan forbedre dit stofskifte, og sætte din fedtforbrænding op, samt hjælpe dig med at slippe af med ophobet væske i kroppen. Kardemomme kan ydermere afhjælpe menstruationssmerter hos kvinder, samt regulere og afbalancere hormonsystemet, hvis det er i ubalance. Kanel Nyere forskning viser at kanel påvirker cellernes insulinreceptorer og forstærker virkningen af insulin. Det vil sige, at bare 1 g kanel, svarende til ½ teskefuld, kan være medvirkende til at opretholde et sundt blodsukkerniveau. Ingefær dæmper betændelsestilstande. Forskning har fastslået, at ingefær er en af de mest antiinflammatoriske råvarer, der findes. Det vil sige, at ingefær er fremragende til at bekæmpe betændelsestilstande i din krop. Det er ingefærs tårnhøje indhold af plantestofferne, gingeroler, der virker effektivt mod betændelse. Flere store studier har dokumenteret, at ingefær effektivt tager hånd om din kvalme, uanset om den skyldes søsyge, køresyge, tømmemænd eller ligefrem kemobehandling. Effekten skyldes, at ingefær både hæmmer serotonin-receptorerne, der påvirker kvalmecentret i hjernen, og påvirker dine nervebaner i tarmene. Ingefær giver dit immunforsvar flere kræfter til at tage hånd om de virus, der angriber kroppen, fx forkølelsesvirus. Ingefærekstrakt har vist sig at dæmpe stivhed og smerter hos patienter med slidgigt i knæ og hofter. Formentlig er det gingerolerne, der bekæmper betændelse i kroppen, som kan tage æren for effekten. Ingefær er rig på kalium, der øger blodtilførslen til huden. Derved sænkes blodtrykket i kroppen, hvilket sænker din risiko for hjerte-kar-sygdomme. Træner du hårdt, og har du ofte ømme muskler, kan du med fordel begynde at spise ingefær. Studier viser nemlig, at ingefær kan lindre ømhed efter træning. Igen menes det at være gingerolerne, der er på spil, idet de dæmper den betændelse, der kan opstå i kroppen efter et hårdt træningspas.