0
Grøn Valnød Te
Grøn Valnød Te
Grøn Valnød Te
Arrow right
Arrow left
Pris: 49,00 DKK

Inklusive 25% moms

Tilgængelig

Fri fragt ved køb over 500,- DKK

Vælg vægt:

Vælg antal:

Fragtpris

Produktegenskaber:
Vandtemperatur icon Vandtemperatur: 80 °C
Bryggetid icon Bryggetid: 3 minutter

Beskrivelse:

Grøn Valnød Te

Rund og blød

Klassisk mild og blød grøn Sencha te fra Kina. Tilsæt valnødder, små stykker hasselnød og mandel, og du får den bedste kop grøn te. Endnu en af Østerlandsk Thehus’s egne blandinger, som du kan risikere at blive afhængig af.
 

 

Smag

Smagen er mild, blød og let sødlig.

 

Brygning

Grøn valnød te er lavet på grøn te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 80 grader varmt vand overholdes.

 

Grøn te

Grøn valnød er en af Østerlandsk Thehus’ egne populære blandinger. Grøn te er det man kalder ”den originale” te, det ufermenterede, naturlige produkt, der efter ristning og tørring varmebehandles, således at der ikke sker en iltning af tebladene. Det har indvirkning på teens farve, der bliver betydeligt lysere, og også på smagen, der bliver betydeligt lettere, sammenlignet med den sorte te.
Grøn te har et begrænset indhold af koffein og tanniner.
 

Mere om Grøn Valnød Te

Rund og blød Klassisk mild og blød grøn Sencha te fra Kina. Tilsæt valnødder, små stykker hasselnød og mandel, og du får den bedste kop grøn te. Endnu en af Østerlandsk Thehus’s egne blandinger, som du kan risikere at blive afhængig af. Smag Smagen er mild, blød og let sødlig. Brygning Grøn valnød te er lavet på grøn te, og for at opnå den mest optimale smag og bibeholde teens gode egenskaber samt vitaminer og antioxidanter bør trækketiden på 3 min. og 80 grader varmt vand overholdes. Grøn te Grøn valnød er en af Østerlandsk Thehus’ egne populære blandinger. Grøn te er det man kalder ”den originale” te, det ufermenterede, naturlige produkt, der efter ristning og tørring varmebehandles, således at der ikke sker en iltning af tebladene. Det har indvirkning på teens farve, der bliver betydeligt lysere, og også på smagen, der bliver betydeligt lettere, sammenlignet med den sorte te. Grøn te har et begrænset indhold af koffein og tanniner. Grøn te; kvaliteter, oprindelse mm. Bladene til den grønne the kommer fra samme teplante som den sorte te. Det er fremstillingsmetoden efter selve plukningen, som er forskellig fra den sorte te. Grøn te er til forskel fra sort te ufermeneteret, hvilket betyder, at teen ikke er iltet. Efter visning og tørring, varmebehandles tebladene, således at der ikke sker en ilting af tebladene. Dette har bl.a. indvirkning på teens farve og smag. De fleste grønne teer har et begrænset indhold af koffein. Varmebehandlingen kan bestå i, at tebladene dampes. Grøn te har et højt indhold af B- og C-vitamin, hvilket bevirker en udrensende og opbyggende virkning. Det siges, at grøn te gør blodkarenes vægge mere elastiske og sænker blodtrykket. Samtidig har grøn te et højt indhold af antioxidanter, hvilket beskytter kroppens celler mod dårlig iltning. Grøn te adskiller sig fra sort te, da den er helt ubehandlet og derfor besidder de vitaminer, som den sorte te mister ved fermenteringsprocessen. Dette har betydning i forbindelse med teens brygning, hvor det er vigtig at bruge mellem 60-80 grader varmt vand, for derved at bevare vitaminerne. Lidt om ingredienserne Grøn te og dermed også den populære grønne valnød er god for sjæl og legeme da den er fremstillet på den grønne te, som har et højt indhold af B- og C-vitamin. Samtidig har grøn te et højt indhold af antioxidanter. Mandler Mens du propper munden med en håndfuld mandler, kan du fx glæde dig over, at du gavner dit hjerte og blodtryk. Et forsøg viser, at 30 gram mandler om dagen sænker din risiko for hjerte-kar-sygdomme med hele 30 pct. Det skyldes formentlig mandlernes høje indhold af enkeltumættede fedtsyrer og kostfibre, der gavner dit kolesteroltal. Samtidig gør de mange kostfibre i mandler også godt i maven, idet de sætter gang i tarmbevægelserne og styrker dermed din fordøjelse. Hasselnød Hasselnødder har et højt indhold af kostfibre, hvilket gør, at de mætter godt. Men der, hvor hasselnødder for alvor skiller sig ud, er ved deres særligt høje indhold af B-vitaminet folat, som bl.a. anbefales til gravide. Studier på sportsfolk har vist, at deres udholdenhed og præstationsevne var bedre, når de havde spist tilstrækkeligt med folat. Andre studier har vist, at folat er vigtigt i bekæmpelse af depression og forebyggelse af Alzheimers. Valnødder Valnødden har fået forskernes opmærksomhed på grund af sine helsebringende egenskaber. Niveauet af plante-Omega 3 er særligt højt i valnødder, det samme gælder for antioxidanterne, som bekæmper frie radikaler i kroppen. Valnødder ligner små hjerner og kaldes da også for "hjernemad" på grund af deres tilsyneladende evne til at stoppe hjernens ældning (hos rotter i hvert fald).